امام زمان (عج) از کجا ظهور می کنند؟

وقتى که اوضاع عمومى جهان مساعد شد وافکار مردم جهان براى پذيرش حکومت حق وعدالت آماده گشت، نوبت انقلاب مهدى موعود فرا مى رسد، وخداوند به آن حضرت اذن واجازه نهضت مى دهد. در اين زمان است که امام مهدى (عجل الله فرجه) در مکه ظاهر مى شود وانقلابى بزرگ، انقلاب جهانى خود را آغاز مى کند.
 چنانکه مفضل از حضرت صادق (عليه السلام) پرسيد: اى آقاى من، حضرت مهدى (عليه السلام) از کجا وچگونه ظهور مى کند؟ حضرت فرمود: (اى مفضل! او به تنهايى ظهور مى کند وبه تنهايى کنار خانه کعبه مى آيد وبه تنهايى شب را در آنجا مى گذراند). (1)
 وامام باقر (عليه السلام) فرموده است: (هنگامى که قائم (عليه السلام) از (مکه) خروج کند، منادى او ندا در مى دهد که هلا، هيچ کس غذا وآشاميدنى برندارد، واو با خود سنگ موسى بن عمران را به همراه مى برد، که آن بار شترى است. پس در هيچ منزلى فرود نمى آيد، مگر اينکه چشمه ها از آن جارى مى گردد). (2)
 لذا از امور قطعى ومسلم زمان ظهور حضرت مهدى (عجل الله فرجه)، اين است که آن جناب از مکه خروج مى کند.
 پي نوشته ها :
 (1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 7.
 (2) غيبت نعمانى، باب 13، ص 344.



:: موضوعات مرتبط: صاحب الزمان , احادیث , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394
وظایف منتظران ظهور حضرت صاحب الزمان(عج)

یك منتظر واقعي كسي است كه گوش به فرمان امام خود باشد و آنچه كه او مي گويد و فرمان مي دهد انجام دهد و در دوران انتظار به تمام اعمال خواسته شده جامه عمل بپوشاند و در رفتار، گفتار، كردار و تمامي اعمال ريز و درشت خود نظارت و كنترل كامل داشته باشد و مطيع محض امام خود در هر حال و شرايطي باشد.»

انتظار ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) به دو گونه است؛ يكي انتظار اعتقادي و شعاري و ديگري انتظار عملي و فراهم كردن زمينه ظهور آن حضرت.

اما آنچه كه مهم تر و مأموريت اصلي منتظران ظهور است، انتظار عملي و زمينه سازي براي برپايي حكومت عدل جهاني در ظهور حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف است.

همچنین شناخت وجود مقدس امام زمان(عج) بسيار مهم و ارزشمند است، چرا كه از يك سو معرفت صحيح امام بر هر فردي واجب بوده و نبود آن، مرگ جاهليت را به دنبال دارد و از سوي ديگر شناخت بهترين موعود پيامبران و مصلح جهاني و آگاهي از زندگاني او، نقش مهم و تعيين كننده اي در زندگي افراد دارد و حركت آنان را تنظيم مي كند



:: موضوعات مرتبط: صاحب الزمان , تلگرام , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
تاریخ : یک شنبه 10 آبان 1394